Jeffrey Jonkers

Ruim drie jaar servicemonteur bij Jungheinrich

"Het voelt alsof je eigen baas bent"

"Het leukste aan mijn werk als servicemonteur bij Jungheinrich vind ik dat het voelt alsof je eigen baas bent en dat je alles zelf doet, maar dat je wel een goede back-up achter de hand hebt."

"Zo maak ik aan de hand van een lijst met uit te voeren onderhoudsbeurten mijn eigen planning. Ik neem het liefst zelf contact op met de klant om een afspraak te plannen en communiceer dat vervolgens door aan mijn collega in de binnendienst. Zo weet ook hij precies hoe mijn planning eruitziet. Zodra mijn collega mijn planning in het systeem heeft gezet, kan ik in de ochtend de werk- en opdrachtbonnen zien."

Ondersteuning op alle fronten
"Overal kun je ondersteuning voor vragen. Soms overleg ik met een accountmanager, maar als ik een technische vraag heb, dan bel ik met de Technische Support. Dan leg ik uit wat ik geprobeerd heb en proberen zij mij telefonisch te helpen. Stel dat de vraag ook niet kan worden opgelost met wat telefonische hulp, dan is het zelfs mogelijk om met een collega van de Technische Support af te spreken om er samen naar te kijken. Gelukkig heb ik dat nog niet nodig gehad.

Ook als ik bepaalde onderdelen nodig heb, wordt dat voor me geregeld. Ik heb bijna alle onderdelen in mijn bus liggen, maar je kunt niet altijd alles bij je hebben. Mis ik een onderdeel, dan kan ik dat gemakkelijk bestellen en wordt het 's nachts in mijn bus geleverd. Heel handig, want zo zit ik nooit zonder onderdelen!"

Zelf opleidingen kiezen
"De eerste vier tot zes maanden dat je bij Jungheinrich werkt word je opgeleid. Je hebt een vaste opleidingsmonteur die je meeneemt en vertelt wat er straks van je verwacht wordt. Met hem loop je ongeveer een half jaar mee. Daardoor zie je meteen wat het werk precies inhoudt en word je stapsgewijs ingewerkt. Je leert bijvoorbeeld hoe je bonnen invult, hoe je onderdelen bestelt en hoe de rest van de administratie in zijn werk gaat. Als alles goed gaat, word je steeds zelfstandiger en krijg je dus je eigen klanten!"

Na de opleidingsperiode mag je aangeven of je ook externe opleidingen wilt volgen. Zo heb ik een opleiding gevolgd in hydrauliek en pneumatiek: een hele brede opleiding waar ik in mijn dagelijkse werk veel profijt van heb. Daarnaast heb je ieder jaar een jaargesprek met je leidinggevende. In die jaargesprekken wordt besproken wat je nog wilt bereiken, welke richting je op wilt en waar je interesses liggen. Maar ook of je bijvoorbeeld ondersteuning nodig hebt.''

Wil jij ook zo'n leuke baan als servicemonteur bij Jungheinrich?

Solliciteer direct