Rens van Meel

Zes jaar servicemonteur bij Jungheinrich

"Ik volg nu zelfs een hbo-opleiding"

"Bij Jungheinrich is geen dag hetzelfde. Je bent bezig met onderhoudsbeurten, storingen of reparaties en komt bij veel verschillende klanten over de vloer."

"Op maandag heb ik meestal alleen onderhoudsbeurten op mijn planning staan. In het weekend wordt immers weinig gewerkt met onze machines en daarom zijn de storingen en reparaties minimaal. Een onderhoudsbeurt neemt gemiddeld twee tot acht uur tijd in beslag. Maar gaat het om een combimachine, dan kan zo'n servicebeurt wel tien uur duren. Ik haal altijd eerst de beplating van de truck. Vervolgens blaas ik de machine helemaal uit, zodat hij goed schoon is. Je ziet dan al of er beschadigingen zijn en of alles goed vast zit. Vervolgens controleer ik de wielen, de kettingen en de slangen. Bij systeemtrucks doe ik ook een software-update."

Leren van collega's
"Het onderhoud van smallegangentrucks is meestal wat uitgebreider en duurt daardoor langer. Vaak doen we dat met twee servicemonteurs, dus dan zie je je collega's ook meteen. Sommige monteurs bel ik ook regelmatig, bijvoorbeeld omdat zij meer kennis hebben van een bepaalde techniek. Zo leren we van elkaar. Tijdens trainingen op ons hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn zien we elkaar ook. De sfeer daar is heel gemoedelijk. Hoewel Jungheinrich steeds groter wordt, voelt het als een familiebedrijf waar iedereen elkaar kent.

Mijn leidinggevende zie ik regelmatig. Hij komt sowieso vier keer per jaar langs voor een werkbezoek. Daarnaast bellen we af en toe. Als ik bijvoorbeeld bij een van mijn klanten hoor dat zij op zoek zijn naar een nieuwe heftruck, dan geef ik dat door aan mijn leidinggevende, zodat hij het weer door kan geven aan de verkoopafdeling."

Ruimte voor ambities
"Het leuke is dat je je werk hier echt op je eigen manier mag invullen, natuurlijk binnen wat randvoorwaarden. Je bepaalt zelf je werktijden en krijgt veel vrijheid. Uitdagend is ook dat je regelmatig cursussen krijgt aangeboden. Zo kwam ik hier solliciteren zonder dat ik kennis had van elektrisch schakelen en toegepaste elektronica. Jungheinrich bood mij de mogelijkheid om me daarin te ontwikkelen. Toen ik bij mijn leidinggevende aangaf dat ik de hbo-opleiding Management voor Technici wilde volgen, kreeg ik ook die mogelijkheid! Ik hoop binnenkort mijn hbo-diploma op zak te hebben."

Zie jij het wel zitten om net als Rens aan de slag te gaan als servicemonteur bij Jungheinrich?

Solliciteer direct